Aksominės Kopos

Building transformation and revitalization

Type: SPA and apartments

Status: Built

Area: 7200 m²

Year: 2019 - 2024

Location: G.D.Kuverto g. 17A, Nida, Neringa, Lithuania

-

Chief architect: Andrė Baldišiūtė

Concept phase: Andrė Baldišiūtė, Sabina Grincevičiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Gediminas Aismontas, Eglė Gelažauskaitė, Giedrė Darškutė, Džiugas Karalius

Technical Project (kapitalinio remonto projektas): Andrė Baldišiūtė, Sabina Grincevičiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Gediminas Aismontas, Eglė Gelažauskaitė, Giedrė Darškutė, Džiugas Karalius

Construction Project: Andrė Baldišiūtė, Sabina Grincevičiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Marija Steponavičiūtė, Eglė Gelažauskaitė, Kasparas Žiliukas, Vaiva Šimoliūnaitė, Solveiga Buoželytė, Gabija Tomkevičiūtė, Vytenis Stasiūnas

-

Client: "Aksominės kopos "Nida", UAB

Lobby & Indoors swimming pool area design: DO ARCHITECTS

Planting design: DO ARCHITECTS - Andrė Baldišiūtė, Vaiva Šimoliūnaitė, Marija Steponavičiūtė, Gabija Tomkevičiūtė

Building architects: Romualdas Šilinskas, 1964m.

Project reconstruction and extension: Andrius Gediminas Gudaitis, Ričardas Krištapavičius, Robertas Stasėnas, 1988m.


ENG

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

Kompaktišką stačiakampį mokyklos pastato tūrį sudaro bendrųjų erdvių - holo, aktų ir sporto salės- branduolys ir perimetru jį juosiantis klasių žiedas. Aplink amfiteatrą kuriama daugiafunkcinė erdvė, kurioje mokyklos bendruomenė susitinka, bendrauja, valgo ir dirba. Šerdyje visada verda veiksmas ir iš vieno taško galima apžvelgti daugybę veiklų. Judant pastato vidiniu žiedu erdvės kinta ir kviečia dairytis - vaizdai atsiveria į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus eksploatuojamus kiemelius viršutiniuose aukštuose. Mokykloje kuriama atvira, kokybiška ir funkcionali erdvė, skatinanti udgytis, formuotis ir atsiskleisti jaunoms asmenybėms. Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, akies krašteliu galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama “klasės be sienų” koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymą(si) skatinančios erdvės.


 

FASADAS

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

Kompaktišką stačiakampį mokyklos pastato tūrį sudaro bendrųjų erdvių - holo, aktų ir sporto salės- branduolys ir perimetru jį juosiantis klasių žiedas. Aplink amfiteatrą kuriama daugiafunkcinė erdvė, kurioje mokyklos bendruomenė susitinka, bendrauja, valgo ir dirba. Šerdyje visada verda veiksmas ir iš vieno taško galima apžvelgti daugybę veiklų. Judant pastato vidiniu žiedu erdvės kinta ir kviečia dairytis - vaizdai atsiveria į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus eksploatuojamus kiemelius viršutiniuose aukštuose. Mokykloje kuriama atvira, kokybiška ir funkcionali erdvė, skatinanti udgytis, formuotis ir atsiskleisti jaunoms asmenybėms. Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, akies krašteliu galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama “klasės be sienų” koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymą(si) skatinančios erdvės.


Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

 

ISTORIJA

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

 

INTERJERAS

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

Kompaktišką stačiakampį mokyklos pastato tūrį sudaro bendrųjų erdvių - holo, aktų ir sporto salės- branduolys ir perimetru jį juosiantis klasių žiedas. Aplink amfiteatrą kuriama daugiafunkcinė erdvė, kurioje mokyklos bendruomenė susitinka, bendrauja, valgo ir dirba. Šerdyje visada verda veiksmas ir iš vieno taško galima apžvelgti daugybę veiklų. Judant pastato vidiniu žiedu erdvės kinta ir kviečia dairytis - vaizdai atsiveria į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus eksploatuojamus kiemelius viršutiniuose aukštuose. Mokykloje kuriama atvira, kokybiška ir funkcionali erdvė, skatinanti udgytis, formuotis ir atsiskleisti jaunoms asmenybėms. Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, akies krašteliu galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama “klasės be sienų” koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymą(si) skatinančios erdvės.


 

MOODBOARD

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

Kompaktišką stačiakampį mokyklos pastato tūrį sudaro bendrųjų erdvių - holo, aktų ir sporto salės- branduolys ir perimetru jį juosiantis klasių žiedas. Aplink amfiteatrą kuriama daugiafunkcinė erdvė, kurioje mokyklos bendruomenė susitinka, bendrauja, valgo ir dirba. Šerdyje visada verda veiksmas ir iš vieno taško galima apžvelgti daugybę veiklų. Judant pastato vidiniu žiedu erdvės kinta ir kviečia dairytis - vaizdai atsiveria į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus eksploatuojamus kiemelius viršutiniuose aukštuose. Mokykloje kuriama atvira, kokybiška ir funkcionali erdvė, skatinanti udgytis, formuotis ir atsiskleisti jaunoms asmenybėms. Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, akies krašteliu galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama “klasės be sienų” koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymą(si) skatinančios erdvės.


 

PLANAI

Tolminkiemio gimnazija projektuojama Pilaitėje - vakarinėje Vilniaus dalyje esančiame mikrorajone. Gimnazijos sklypas yra ryškaus simetriško ir perimetrinio užstatymo dominuojamame kontekste ir tęsia visuomeninės paskirties pastatų ašį, kertančią rajono centrą.

Mokyklos tūris projektuojamas prie Tolminkienio gatvės ir sustiprina perimetrinį gatvės užstatymą. Tokiu būdu mokyklos prieigose kuriama miestietiška, apžvelgiama, jauki ir saugi aplinka, o tūris kviečia Pilaitės bendruomenę įsitraukti į veiklas ir kurti aktyvų santykį su gatve. Mokykloje ir jos prieigose rytais ar dienos metu besirenkantys vaikai ir vakare besiburianti gyventojų bendruomenė sukurs kritinę masę būtiną gyvybingam rajono centrui.

Kompaktišką stačiakampį mokyklos pastato tūrį sudaro bendrųjų erdvių - holo, aktų ir sporto salės- branduolys ir perimetru jį juosiantis klasių žiedas. Aplink amfiteatrą kuriama daugiafunkcinė erdvė, kurioje mokyklos bendruomenė susitinka, bendrauja, valgo ir dirba. Šerdyje visada verda veiksmas ir iš vieno taško galima apžvelgti daugybę veiklų. Judant pastato vidiniu žiedu erdvės kinta ir kviečia dairytis - vaizdai atsiveria į centrinę erdvę, sporto salę, renginių salę ir vidinius apželdintus eksploatuojamus kiemelius viršutiniuose aukštuose. Mokykloje kuriama atvira, kokybiška ir funkcionali erdvė, skatinanti udgytis, formuotis ir atsiskleisti jaunoms asmenybėms. Klasės ir salės į koridorių atveriamos įrengiant vitrinas bei stiklines duris, taip kuriamas gatvės jausmas, kai eidamas gali jausti kas vyksta aplinkinėse patalpose, o pristatymų ar renginių metu plačiai atvėrus klasės duris erdvė išsitęsia ir į koridorių. Erdvių permatomumas kiekvienam mokiniui užtikrina saugią ir mielą aplinką, nes net ir centrinėje erdvėje likęs vienas, mokinys jausis jaukiai, akies krašteliu galėdamas stebėti veiksmą sporto salėje. Tokiu sprendimu kuriama “klasės be sienų” koncepcija, bendradarbiavimą ir ugdymą(si) skatinančios erdvės.