Vilnius Bus Station & Sodų street re-development vision

Type: Infrastructure architecture - Bus station and territory re-development
Status: Concept
Area: 40000 m²
Year: 2019
Location: Vilnius, Lithuania
Team: Gilma Teodora Gylytė, Gerda Nevulytė, Sabina Grincevičiūtė, Andrė Baldišiūtė, Algimantas Neniškis, Ignas Uogintas, Domantas Baltrūnas, Edgar Vladimirenko Collaboration: Senojo miesto Architektai

ENG

Re-development vision of Vilnius city bus station territory presents a comprehensive strategy project of the territory renewal. It harmoniously blends into the densifying fabric of the central part of capital city Vilnius (Naujamiestis district area) and responds to the growing needs of the transport system and the city.

The project area today is monofunctional, with bus parking areas occupying the largest territory area and bus station building being a low volume. The project aims to make the area more vibrant and attractive to people by creating new public spaces and optimizing transport operations. Historic continuations of Sodų and Stepono streets are restored, which now are blocked. It creates a distribution of car-traffic through slow traffic streets. Pedestrian or bicycle movement becomes attractive through creation of new lanes. The newly built volumes are supplemented with functions that meet the current needs of the city (commerce, residential). Through extensive study of European good practices in station typology our our goal is to create synergy between the close by railway station and to form a unified vision in the area that will invite citizens to rediscover this part of the city.



LT

Vilniaus miesto autobusų stoties teritorijos atsinaujinimo vizijoje pateikiamas visapusiškas stoties teritorijos atnaujinimo projektas, darniai įsiliejantis į tankėjantį Vilniaus miesto centrinės dalies (Naujamiesčio) audinį, bei atliepiantis augančius transporto sistemos ir miesto poreikius.

Projektuojama teritorija šiandien yra monofunkcinė, o daugiausiai ploto užima autobusų parkavimo aikštelės. Projekte siekiama aplinką padaryti patrauklesne miestiečiams sukuriant naujas žaliąsias viešas erdves ir optimizuojant transporto operavimą. Grąžinant istorinių Vilniaus gatvių tąsą suformuojamas Sodų g. ir Stepono g. tęsinys paskirstantis srautus lėto eismo gatvėmis. Naujai kuriami pastatai papildomi miesto poreikius atliepiančiomis funkcijomis (komercija, gyvenamoji). Atlikus gerosios Europos praktikos ir pavyzdžių studiją, siekiama kurti sinergiją tarp atsinaujinančios Geležinkelio stoties ir šiame rajone formuoti vieningą viziją, kuri kviestų miestiečius atrasti šią miesto dalį iš naujo.


Atkuriama istorinės sodų gatvės dalis susijungia su šv. Stepono ir panerių gatvėmis ir suformuojamas kvartalas. Autobusų peronai perkeliami į geležinkelio gatvės dalį - atsisakoma didelio ploto stovėjimo aikštelės, o vietoje jos kuriama viešo naudojimo gatvė su autobusų sustojimais ir želdynais. AukščIų perkirtimas tarp geležinkelio ir sodų gatvės Išnaudojamas viešai erdvei - amfiteatriniams laiptams ir dviračIų saugyklai.

ISTORINĖ TERITORIJOS RAIDA

~1853 M. RŪDININKŲ PRIEMIESTIS

Kvartale tarp Šv.Stepono ir Strumilos (dabartinės Sodų) gatvės įsikūrusi Strumilos sodyba ir botaninis sodas.


XXa. PRADŽIA

Ilgi Rūdininkų priemiesčio kvartalai suskaidomi nutiesiant V.Šopeno gatvę. iš žemėlapių išnyksta Strumilos sodai ir Strumilos gatvė įgauna Sodų gatvės pavadinimą.


VIZIJA

Atkuriama Sodų gatvės tąsa ir uždaromas Sodų ir Šv. Stepono gatvės kvartalas. Naujas Autobusų stoties pastatas tampa stoties aikštės dalimi.


~1862 M.

Nutiestas geležinkelis ir pastatyta traukinių stotis. nuo Sodų gatvės atsiskiria atšaka, vedanti į stotį.


XXa.VIDURYS IR PABAIGA

1950m. perstatytas Traukinių stoties pastatas. 1974m. pastatyta Autobusų stotis nutraukia Sodų ir Šv. Stepono gatves.